کنترل ذهن
نوشته شده توسط : نیک

کنترل ذهن با کلمات قدرت آفرین

 

شما می­ توانید از کلمات قدرت آفرین به عنوان منبعی برای ساختن یک زندگی بهتر برای خودتان، بهره برداری کنید. برای شروع کار، بهتر است که نخست با یک کلمه ساده شروع کنید. مناسب‌ترین کلمه برای شروع، خودِ کلمه «قدرت» است.

برای تمرین تکنیک کلمات قدرت آفرین، به مدت 30 ثانیه در مورد کلمه «قدرت» به تفکر بپردازید و سعی کنید در هر دو یا سه ثانیه، آن را در ذهنتان تکرار کنید. بعد با قرار دادن چارچوبی سفید رنگ در اطراف کلمه ­­ی «قدرت» اندازه ­ی آن را به تدریج بزرگتر کنید و این بزرگنمایی، را تا آنجا ادامه دهید که بتوانید حروف بزرگ شده­ ی آن را در بالای قله­ ی کوهی در دور دست ببینید. در همان حال، صدای تلفظ این کلمه را در ذهنتان بشنوید، صدایی که به تدریج بلندتر و رساتر می‌شود. در پایان، در عین حال که در ذهنتان با صدای بلند کلمه قدرت را فریاد می‌زنید، احساس کنید که شما در هر لحظه قدرتمندتر می‌گردید. با انجام این تمرین، احساس خواهید کرد که گویی شما در تصورتان با گام‌های بلند و استوار و با اطمینانی فراوان راه می‌روید. همچنین ممکن است احساسی از نیرومندی و قدرت، سرتاسر وجود شما را فرا بگیرد.

در یکی از کلاس‌های متد سیلوا، برای اثبات اثربخشی کلمات قدرت آفرین، آزمایشی ترتیب دادیم. در این آزمایش، پس از تقسیم افراد شرکت کننده در کلاس به دو گروه مساوی، به یک گروه کلمه‌ی «نیرومندی» و به گروه دیگر کلمه‌ی «ضعف» را ارائه کردیم و از آن‌ها خواستیم که در مورد این کلمات به تفکر بپردازند. در ضمن هیچ یک از اعضای دو گروه از کلمه‌ای که برای گروه دیگر در نظر گرفته شده بود اطلاعی نداشتند. پس از این که هردو گروه مدتی در مورد کلمه‌ی انتخابی خود به تفکر پرداختند، آزمایشگر از آنان خواست که خودشان را برای مچ اندازی با او آماده سازند. وقتی که آزمایشگر برای شروع کار به سمت گروهی که کلمه‌ی «نیرومندی» را تمرین کرده بودند رفت، همگی آن‌ها بازویشان را در حالتی منقبض و آماده نگاه داشته بودند، به طوری که آزمایشگر نتوانست مچ هیچ یک از آن‌ها را بخواباند، این در حالی بود که همه‌ی اعضای گروه دوم در حالت رخوت و خواب آلودگی به سر می‌بردند و دست‌هایشان از فرط سستی و ضعف از کنار صندلی آویزان بود.

فرد سالم و قدرتمندی که بنا بر دلایلی معتقد است فردی ضعیف است، یا این که می‌پندارد فرد دیگری که قرار است با او ملاقات کند، قوی تر از اوست، بدون شک دارای یک مشکل خیالی و ذهنی است و او با داشتن چنین اعتقاداتی، عملا از خود ضعف نشان خواهد داد. عکس این موضوع در مورد تیمهای ورزشی دیده می‌شود که در خانه‌ی خود، میزبان حریف هستند و غالبا هم از این رقابت برنده بیرون می‌آیند. دلیل این امر این است که وقتی صدها نفر از طرفداران آن تیم گرد هم می آیند و به تشویق تیم محبوب شهرشان می‌پردازند، افکار آن‌ها احساسی از قدرت در اعضای تیم ایجاد می‌کند. این احساس قدرت ، زمانی که همه‌ی تماشاگران کلمه‌ی واحدی را تکرار می‌کنند، پیش از هر زمان دیگری افزایش پیدا می‌کند.

شما هم می‌توانید از تکنیک کلمات قدرت آفرین به منظور ایجاد هرگونه تغییر روی عملکردتان بهره ببرید. این تکنیک در تغییر عملکرد شما از ترس به شجاعت، از کسالت به تحرک و از سستی به فعالیت بیشتر، بسیار موثر است.

اگر شما قصد انجام کاری را داشته باشید که بارها آن را به تعویق انداخته‌اید، پس از ایجاد تصویری ذهنی از خودتان در حال انجام آن کار و پس از گسترش دادن این تصویر، می‌توانید کلمه‌ی قدرت آفرین مربوط به آن را، در عین حال که آن تصویر را همچنان در ذهنتان نگاه داشته‌اید؛ بارها و بارها تکرار کنید. خواهید دید که با این عمل، انرژی و انگیزه‌ی لازم برای انجام آن کار در شما ایجاد خواهد شد.

کلمات بیشماری وجود دارند که می‌توانند به عنوان کلمات قدرت آفرین مورد استفاده قرار گیرند. کلمات: قدرت، سلامت، محافظت، زیبایی، جذابیت، نیرومندی، شجاعت، بی باکی، لاغری، آرامش، نفوذ، خلاقیت، تمرکز، هوشیاری، مقاومت و تیزهوشی، نمونه‌های کوچکی از این دست هستند.

استفاده‌ی مستقیم از کلمات قدرت آفرین، ذهن شما را تحت کنترل خود شما قرار خواهد داد و اگر شما موفق به کنترل ذهنتان شوید، می‌توانید منتظر تغییراتی، با شدت کم یا زیاد، از ضعف به قدرت، از به تعویق انداختن کارها به انجام رساندن سریع آن‌ها، و از شکست به موفقیت، در خودتان باشید، تغییراتی که نیروهای ذهنی شما، نقشی اساسی در مورد آن‌ها ایفا می‌کنند.

منبع: کتاب کنترل ذهن، نویسند: خوزه سیلوا، برت گلدمن؛ مترجم: مجید پزشکی.

—————————————————

مطالب مرتبط با کنترل ذهن و موفقیت که شاید بخواهید آنها را نیز بخوانید:

چگونه با کنترل ذهن، وزن خود را کاهش دهیم؟

خلاصه کتاب انرژی بخشیدن به ذهن

خلاصه کتاب کنترل زندگی اثر آنتونی رابینز

رفع استرس با مراقبه تالاب گل آفتاب گردان

—————————————————

دوست داری لاغر بشی یا می خوای تا آخر عمرت به جای سلامتی، چربی ذخیره کنی؟ کلیک کن تا راه لاغری بدون ورزش و رژیم رو نشونت بدم.





:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: